pondelok 17. februára 2014

Fúzatá Her


Najlepší film, čo som toho roku videla. Hah. Get that joke? xoxo

Páči sa mi, kam sa herecky posúva Joaquin Phoenix v posledných rokoch. Navyše, toto bol asi jeho prvý film (niežeby som videla všetky), kde som sa ho nebála. Aj keď to bol vždy ten sexy druh strachu. V Her ho však vidíme v úlohe napoly zloženého ubercute introverta s fúzmi. 


Keďže ide o blízkobudúcnostné scifi, zamiluje sa do Sarlett Johansson. Samozrejme celá situácia má háčik. Scarlett nemá telo (čo nijako neuškodilo jej hereckej performance, dobré nie? :D)  Pre lepšie pochopenie si treba pustiť kultovú pesničku od ELO rozoberajúcu tento druh vzťahov a jeho temné zatuchnuté zákutia.


Veľmi chválim kompiláciu tejto piesne a zostrihu z iného, no tematikou blízkeho, filmu S1m0ne, ktorý si tým pádom tiež možno niekedy inokedy pozriem. Al Pacino sa v ňom taktiež vyhraje s nereálnou ženskou.

Aby sme sa dotkli samostatného jadra, možno by sme sa mali zaoberať tým, čo vlastne vedie mužské pokolenie k láske k niečomu viac virtuálnemu ako skutočne skutočnému. Túžba po dokonalej ženskej partnerke. Ale táto debata by bola príliš nudná a ženské pokolenie by sa pravdepodobne rozhodlo, že by sa muži mohli ísť najprv bozať, potom by dostali na krk decká a ženy by sa zatiaľ rozhodli hľadať dokonalého muža pomocou zízania na Goslinga napríklad.

Her trochu mení pravidlá, keď dovoľuje obom partnerom vo filme robiť vo vzťahu chyby. Navyše pozmeňuje obvyklú úlohu okolia, ktoré aktuálne, práve naopak, dokáže pre takýto vzťah nájsť nielen pochopenie ale aj nadšenie. Číslo 5 žije.




3 komentáre:

  1. Na film Her sa velmi tesim, a dovtedy, kym si ho pozriem, som si stiahla ten Simone :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Simone som videla a páčilo sa, pozriem si aj toto, ďakujem. Sem budem chodiť keď budem nabudúce hľadať filmové tipy (až sa hanbím priznať, čo všetko mi bolo odporúčané a čo som aj zapla a premrhala tým 20 minút života…)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak teraz neviem, ci tu Simone pozerat alebo nie :) Kedze A. hovori, ze nie a B. ze hej :D

    OdpovedaťOdstrániť